Nya tider kräver nya arbetssätt
Nästa år fyller vi 20 år! Du som också driver bolag förstår säkert bedriften i att hålla sig på topp så länge. Vi är övertygade om att sanningen bakom vår framgång är att vi alltid är våra uppdragsgivares garanti för att inte kortsiktiga beslut tillåts rasera det långsiktiga arbetet. Att du får återbäring på varenda investerad krona är ett givet mål. Det är vårt uppdrag!
Under ca 2 timmar lär vi känna ert bolag och era specifika behov. Utifrån detta återkommer vi sedan med ett förslag som, förhoppningsvis, presenterar en smartare, mer kostnadseffektiv och träffsäker lösning.
Är good enough bra nog?
Har du ett bolag med stora ambitioner är behovet av kompetens inom marknadsföring, säljstöd, kommunikation och varumärkesbyggande konstant och ofta större än resurserna. Och gör man som man alltid gjort blir det som det alltid varit.
Många väljer att anställa en marknadsansvarig med övergripande ansvar över samtliga frågor. Detta kräver att personen i fråga har någorlunda koll inom många olika områden och löser en del av utmaningarna ”good enough”, men inte mycket
mer än så.
Traditionell
marknadsfunktion
Outsourcad marknadsavdelning
Vi är vana vid att outsourca våra IT-tjänster, ofta även våra ekonomifunktioner och till och med vår HR-funktion – helt enkelt för att det krävs många olika och djupa kompetenser på områden som gör att vi själva inte kan bemanna en hel avdelning. Nu är det marknadsavdelningens tur!
Ett bättre alternativ är att överväga outsourcing och helt enkelt skaffa sig en egen marknadsavdelning till samma, eller till och med lägre kostnad, än en anställd resurs.
Låt vår samlade kompetens fylla era behov.
3.
Overflowproduktion, dvs
stöd i produktionstoppar eller vid vakanser/ledigheter
Vi har tidigare haft en marknadsassistent som skött allt ifrån vår webb och digitala annonsering till att ta fram nytt produktmaterial. När vi kom i kontakt med WonderBrand och erbjudandet ”Marknadsavdelning att hyra” insåg vi fördelarna med att omstrukturera vår marknadsverksamhet. Vi är supernöjda med att idag ha en marknadskoordinator som är på plats en dag i veckan och känns som en av oss – och dessutom tillgång till allt ifrån marknadschefs-kompetens och strategisk rådgivning till design, formgivning, riktigt bra textproduktion och… ja, allt vi behöver!”
Ni som uppdragsgivare tilldelas alltid en kundansvarig med bakgrund som exempelvis kommunikations- eller marknadschef.
Hos WonderBrand arbetar personen i fråga brett med flera olika kunder och håller sig därför uppdaterad och utvecklad av sin omgivning. Interimt kan den kundsansvariga axla rollen som marknadsansvarig i ert bolag, och därtill använda sina byråkollegors spetskompetens där de gör störst nytta, från gång till annan. Den löpande kontakten sker oftast med en marknadskoordinator som projektleder och styr pågående arbeten och håller i alla trådar, såväl internt hos er som mot kollegorna på WonderBrand.
WonderBrand AB
Karl Gustavsgatan 2, 411 25 Göteborg
info@wonderbrand.se
031-711 79 20
Fakturor skickas till inbox.lev.306952@arkivplats.se